Volba povolání

11.10.2012 19:16

 

V rámci předmětu Pracovní činnosti

mají žáci 8. a 9. ročníku naší školy

zařazenu Volbu povolání.

 

V rámci tohoto předmětu vytváříme žákům příležitosti k tomu, aby:

  • získali dovednosti spojené se sebepoznáváním 
  • se seznámili s procesem rozhodování
  • se naučili vytyčovat životní cíle a stanovovat prvky akčního plánování
  • zhodnotili své silné a slabé stránky
  • se seznámili s různými typy povolání
  • se naučili posoudit, zda splňují požadavky pro výkon vybraného povolání
  • zjistili podmínky pro další studium
  • aktivně vyhledávali  profesní informace
  • znali další možnosti v případě neúspěchu ve vybrané profesi
  • se seznámili s úředními postupy při založení živnosti
  • posílili svoji finanční gramotnost

 

Zvolené formy a metody:

  • žáci se již od sedmé třídy účastní besed s profesními odborníky
  • žáci zjišťují a vyhledávají informace o jednotlivých povoláních
  • žáci sledují současné trendy v oblasti kariéry a školství
  • žáci vyplňují pracovní listy sebepoznání a akčního plánování
  • žáci řeší případové studie
  • žáci píší samostatné práce na základě zjištěných informací
  • žáci jezdí na exkurze do vybraných podniků
  • žáci se účastní veletrhů vzdělávání
  • žáci konzultují svoji volbu povolání s odborníky na Úřadě práce ve Vyškově

 

Mgr. Jaroslava Marková