Volba povolání
V rámci předmětu Pracovní činnosti
mají žáci 8. a 9. ročníku naší školy
zařazenu Volbu povolání.
V rámci tohoto předmětu vytváříme žákům příležitosti k tomu, aby:
- získali dovednosti spojené se sebepoznáváním
- se seznámili s procesem rozhodování
- se naučili vytyčovat životní cíle a stanovovat prvky akčního plánování
- zhodnotili své silné a slabé stránky
- se seznámili s různými typy povolání
- se naučili posoudit, zda splňují požadavky pro výkon vybraného povolání
- zjistili podmínky pro další studium
- aktivně vyhledávali profesní informace
- znali další možnosti v případě neúspěchu ve vybrané profesi
- se seznámili s úředními postupy při založení živnosti
- posílili svoji finanční gramotnost
Zvolené formy a metody:
- žáci se již od sedmé třídy účastní besed s profesními odborníky
- žáci zjišťují a vyhledávají informace o jednotlivých povoláních
- žáci sledují současné trendy v oblasti kariéry a školství
- žáci vyplňují pracovní listy sebepoznání a akčního plánování
- žáci řeší případové studie
- žáci píší samostatné práce na základě zjištěných informací
- žáci jezdí na exkurze do vybraných podniků
- žáci se účastní veletrhů vzdělávání
- žáci konzultují svoji volbu povolání s odborníky na Úřadě práce ve Vyškově
Mgr. Jaroslava Marková